Blog

Jak zlepšit interní procesy technologií Power Apps?

Jak vytvořit SharePoint web pomocí Power Automate

12.05.2020

Naše aplikace dodáváme mnoha zákazníkům. Je velmi pracné a nákladné vytvářet každou stránku nebo podstránku ručně. Zvláště, obsahují-li několik stovek sloupců , každý s jinými parametry. Je velmi jednoduché se ukliknout při vytváření potřebné datové struktury, špatně pojmenovat sloupec nebo nastavit chybně jeho parametr. Nyní si ukážeme, jak celý proces, který se nesčetněkrát opakuje, zautomatizovat a zjednodušit.

Příprava datové struktury

Nejprve si připravíme datovou struktury. Tedy seznam listů a dokumentových knihoven. Doplníme popis a nejdůležitější je typ – 100 nebo 101. Parametr 100 je list, parametr 101 je dokumentová knihovna. V dokumentaci Microsoft je kompletní seznam. Tyto hodnoty uložíme do tabulky Excel na OneDrive, tak aby tento soubor byl dostupný pro Power Automate.

Na další list tabulky si připravíme seznam sloupců pro jednotlivé listy a jejich parametry. Včetně informací, zda sloupce vyžadují obsah a zda tento obsah musí být jedinečný. Dokumentace Microsoftu opět popisuje všechny možné parametry.

Kouzlo Power Automate - Apply to each

Nyní si připravíme flow, kdy vužijeme možnost „platí pro každého“. Nejprve si nastavíme adresu webu do proměné, následně načteme řádky z Excelu a pomocí „Send an HTTP request to SharePoint“ založíme pro každý řádek nový list nebo dokumentovou knihovnu.

Když už máme založeny jednotlivé listy, můžeme je naplnit sloupci.

Takto lze velmi jednoduše a opakovatelně založit desítky SharePointích listů se stovkami sloupců během několika minut.

Zaujali jsme Vás?
Vše Vám předvedeme a vysvětlíme

Prostě nám napište